Filozofski fakultet Banja Luka
Odsjek za psihologiju

 
Početak Obaviještenja Biblioteka Mapa

PEDAGOŠKA PSIHOLOGIJA II

Ispit:
pismeni i usmeni poslije VIII semestra

Program predmeta

A. PROGRAM PREDAVANJA

1. Saznajni stilovi i stilovi učenja

  • pojam, vrste i odredbe saznajnih stilova i stilova učenja: stil zavisnosti i nezavisnosti percepcije od polja, analitički i neanalitički saznajni stil, intuitivni i imaginativni saznajni stil
  • personalistički sklop inteligencije i stilovi učenja
  • savremena istraživanja u oblasti saznajnih stilova i individualizacija procesa nastave i učenja
  • metakognicija i metakognitivni procesi i njihov značaj za školsko postignuće, darovitost i kreativnost
  • kognitivni stilovi i modeliranje procesa učenja
  • heurističko i algoritmičko modeliranje procesa učenja
  • učenje putem kompjutera i upravljanje procesom učenja
  • teorija pozitivne dezintegracije i njen značaj za bolje razumjevanje emocionalnog razvoja, razvojnih kriza i darovitosti; neravnomjernost razvoja darovite djece i mladih

2. Teorijski modeli u shvatanju inteligencije

  • Spirmanova dvofaktorska teorija sposobnosti
  • Vernonova teorija sposobnosti
  • Terstonovo shvatanje sposobnosti
  • Katelovo učenje o fluidnoj i kristalizovanoj inteligenciji
  • Gilfordov model strukture intelekta
  • Gardnerovo učenje o višestrukoj inteligenciji
  • teorijski i praktični problemi u mjerenju inteligencije
  • inteligencija i školsko učenje

3. Važniji sistemi razvijanja darovitosti i kreativnosti

  • odnos inteligencije, kreativnosti i kritičkog mišljenja
  • divergentna i konvergentna produkcija kao osnova kreativnosti i stvaralačkog mišljenja
  • stvaralačko rješavanje problema i kritičko mišljenje
  • Krečfildov sistem razvijanja stvaralaštva
  • Torensov sistem razvijanja stvaralaštva
  • inteligencija, stvaralaštvo, darovitost
  • sistemi razvijanja stvaralaštva (Tejlor, Gardner)
  • kriteriji stvaralaštva i mjerenje stvaralačkih sposobnosti

4. Sposobnosti za učenje i školski uspjeh

  • eksperimentalno ispitivanje opštih i specifičnih sposobnosti učenja i značaj tih istraživanja za pedagošku praksu
  • sposobnosti za učenje i inteligencija kao prediktori uspješnosti u učenju
  • sposobnosti i osobine ličnosti i njihov značaj za školski uspjeh
  • izrada i primjena testova sposobnosti za učenje i kriterijskih testova znanja u pedagoškoj praksi

5. Motivacija i učenje

  • teorijska shvatanja motivacije-unutrašnja i spoljašnja motivacija
  • savremeni i tradicionalni pogledi na motivacione procese u učenju
  • bihejviorističko objašnjenje motivacije u učenju i ponašanju
  • kognitivne teorije učenja i objašnjenje motivacije
  • osnovni pojmovi i principi humanističke psihologije i pokušaji cjelovitijeg objašnjenja ljudske motivacije
  • doprinos humanističke psihologije unapređenju nastave i učenja
  • teorija distribucije, lokus kontrole i školsko postignuće

6. Psihološki problemi vaspitanja i nastave

  • osnovni aspekti individualizacije u nastavi i učenju
  • stilovi učenja i individualizacija nastave i vaspitanja
  • nivo razvijenosti sposobnosti i osobina ličnosti i individualizacija nastave i učenja, gotovost za polazak u školu i njeno ispitivanje
  • taksonomija obrazovnih ciljeva (kognitivno područje) i individualizacija nastave i učenja; individualizacija vaspitnih postupaka
  • programirana nastava i programirana instrukcija u učenju
  • linearni i razgranati programi instrukcije
  • učenje putem kompjutera i individualizacija nastave
  • Blumova taksonomija ciljeva (kognitivno područje)
  • vaspitni procesi i razvijanje stavova i sistema vrijednosti
  • psihološke osnove interakcije u razredu
  • rad sa djecom koja imaju poteškoća u učenju i ponašanju
  • rad sa darovitim i talentovanim učenicima
  • psihološke osnove nastavnih planova i programa

7. Psihološke teorije učenja kao moguća teorijska osnova procesa instrukcije u nastavi

  • bihejviorističke teorije učenja i instrukcija u nastavi
  • kognitivne teorije učenja i instrukcija u nastavi
  • osnovni principi humanističke psihologije i instrukcija
  • teorije sposobnosti i sistema razvijanja stvaralaštva kao teorijska osnova instrukcije u nastavi i školskom učenju
  • metakognicija, instrukcija i školsko učenje

8. Psihološki problemi mjerenja i evaulacije u nastavi i učenju

  • pojmovno određenje mjerenja i evaluacije
  • skale mjerenja
  • ciljevi mjerenja i konstrukcija testova za mjerenje znanja i sposobnosti učenja
  • kriterijski testovi znanja (način izrade i ciljevi primjene)
  • taksonomija vaspitno-obrazovnih ciljeva i njihovo mjerenje i evaluacija
  • testovi znanja: formalni i kriterijski
  • izrada testova znanja (mjerne karakteristike) i etički problemi testiranja
  • osnovni statistički pojmovi u mjerenju i evaluaciji
  • vrednovanje i analiza nastavnih stilova i analiza nastavne djelatnosti; ličnost nastavnika i razredna atmosfera
  • vrednovanje vaspitno-obrazovnih ciljeva udžbenika
  • vrednovanje metoda i sredstava nastavnog rada

B. PROGRAM VJEŽBI

  1. Kognitivni stilovi i njihovo korištenje za uspješnu individualizaciju nastave i učenja

  2. Teorije sposobnosti i stvaralaštvo (referati studenata na sljedeće teme:
    -Gilfordova teorija sposobnosti
    -Katelova teorija sposobnosti
    -Gardnerova teorija sposobnosti)

  3. Teorijski principi i sistemi razvijanja stvaralaštva (referati studenata na sljedeće teme:
    -Torensov sistem razvijanja stvaralaštva
    -Kračfildov sistem razvijanja stvaralaštva
    -Tejlorov sistem razvijanja stvaralaštva
    -Parensov sistem razvijanja stvaralaštva

  4. Mjerenje sposobnosti učenja: načini konstruisanja i primjene testova sposobnosti učenja za uspješnu individualizaciju nastave; testovi inteligencije kao jedan od elemenata za procjenu sposobnosti učenja kod ispitanika; prediktivna vrijednost testova sposobnosti učenja, testova inteligencije i testova kritičkog i stvaralačkog mišljenja; predviđanje školskog uspjeh

  5. Razvijanje i sputavanje stvaralačkog ponašanja kod djece

  6. Razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika; uticaj kognitivnih činilaca ličnosti na razvoj kritičkog mišljenja

  7. Kriterijski testovi znanja i njihova konstrukcija

  8. Motivisanost učenika u učenju; problemi vezani za mjerenje motiva učenja; analiza sredstava motivisanja učenika na konkretnim primjerima; želja za napredovanjem i motiv za postignućem; problemi straha i anksioznosti u školskom učenju; iskustva uspjeha, odnosno neuspjeha u školskom učenju; naučena i izvedena motivacija

  9. Učenici sa poteškoćama u školskom učenju; identifikacija djece sa poteškoćama u učenju

Nazad

www.psihologija.rs.ba all rights reserved (c) 2003,2004

Za sve komentare i predloge, pišite
webmasteru